onsdag 6 juli 2011

Dagboksblad onsdag 6 juli 2011

Dags för avfärd. När jag vaknade lyssnade jag efter det förhatliga ljudet av regn mot tältduken, men hörde inget. När jag tittade ut såg jag att solen sken. Grattis!

Att käka frukost, fälla förtält, stuva in förtält och möbler i husvagnen och att sjöstuva allt i vagnen tar tid. Runt halv tolv var vi färdiga att rulla söderöver. Första stoppet på Lyckans bageri där vi provianterade lite bullar. Andra stoppet blev i Kungälv på Göteborgskex fabriksförsäljning där vi provianterade lite kakor. Tredje stoppet blev vid Bohus fästning där vi fikade. Fjärde stoppet blev mellan Göteborg och Borås där vi bytte förare. Femte stoppet blev strax före Gisslaved, där vi bytte förare. Sjätte stoppet blev i Gisslaved där vi provianterade på Ica Maxi. Sjunde stoppet blev på Nya Flatenbadets camping och stugby. Där vevade vi ner stödbenen. Det är ju inte direkt någon 5-stjärnig camping om jag säger så. Inte ens 4-stjärnig. Dessutom ligger den i mörkaste jävla Småland. Jag hatar de smålänska skogarna. Men konstigt nog finns här mobiltäckning. Alltid något.

Middag har ätits, den närliggande byn Hillerstorp har besökts (dom har tre kyrkor, men jag hittade ingen pizzeria), och vi har sett på morden i midsomer (TV3). Det finns uppenbarligen både mygg och fästingar i denna håla. Fästingarna har hittats på frun och i vår säng. Troligen hade Ia med sig en som hon dumpade i vår säng. Nu är det läggdags.

Inga kommentarer: