lördag 2 juli 2011

Dagboksblad lördag 2 juli 2011

Redan under sennatten hörde jag det ljud som är det mest hatade ljudet av alla tänkbara ljud hos den som inom fem timmar ämnar att fälla ett tält. Jag hörde ljudet av REGN!!! Hur kul på en skala är det att fälla ett blött tält? Eller ännu värre, att fälla tältet i regn. Som tur var slutade det i princip att regna lagom till frukost. Efter frukost vidtog det mödosamma arbetet att packa ihop allt för avfärd, inklusive att fälla ett blött tält. Man vill inte gärna packa in ett blött tält och man vill inte gärna smutsa ner tältet i det blöta och smutiga gräset. Men på något sätt lyckades vi få ner tältet och torka av det blöta utan att smutsa ner det, men det var jobbigt.

Bortemot klockan ett hade vi sjöstuvat allt i husvagnen och kunde checka ut. Färden ställdes mot första stopp i Vänersborg, och Skräcklestugan där våfflor skulle intas. Inget höjdarkafé, egentligen inte värdigt oss som ställer höga krav på våra fikaställen, men det är ändå något visst med just detta kafé.

Klockan fyra rullade vi in på Johannesviks camping i Kungshamn ungefär en timme senare stod husvagnen på plats med förtältet rest. Sedan åkte vi och handlade middagsmat, och så hem och laga den. Efter middagen kom jag ihåg att Johannesviks camping är ett jävla råtthål när det gäller mobil täckning. Det går knappt att koppla upp sig, varken med telia eller tele2. Nu är ju inte internetuppkoppling nödvändigt för en lyckad semester (jo, det är det, men det tänker jag inte erkänna.), så det får väl gå på något sätt.

Till fikat bakade jag en citronsockerkaka. På mix. Det tar mig emot, men det är svårt att baka från grunden i husvagn. Man har liksom inte alla ingredienser med sig. Nu har vi fikat, promenerat hund, jobbat med dagens bilder och promenerat hund (igen). Nu är det läggdags alldeles strax.

Inga kommentarer: