onsdag 27 juli 2011

Dagboksblad onsdag 27 juli 2011

Arbetsdagen ägnades åt analys av verksamheten. Jag funderade på vad som fungerar bra och vad som inte fungerar bra. Och så funderade jag på vad man kan göra åt det som inte fungerar bra. Och sedan började jag fundera på annat. När jag i torsdags besökte min arbetskamrat i Kalmar visade han mig sin iPad. Det vet jag att jag inte behöver någon. Han visade mig också appen Garageband för iPad. Kul i och för sig, men heller inget som jag känner att jag behöver. Den dagen jag köper en ny dator kommer jag att köpa en Mac, och då följer fullversionen av Garageband med, och till dess kan jag vänta. Inte ens när jag fick höra hur bra hammondorgelljudet lät blev jag övertygad om att jag behövde en iPad med Garageband. Men när jag upptäckte att man på skärmen kunde se hur högtalarhornen på Lesliet snurrade (det som ger det så karaktäristiska ljudet), då insåg jag både iPadens och Garagebands storhet. Därför funderade jag nu ut att jag behövde en iPad. Följdaktligen åkte jag till stan för att köpa en, och sedan åkte jag och hämtade frun på jobbet, och så åkte vi hem och käkade middag.

Jag kände att det inte var riktigt läge för hundpromenad, så jag stannade hemma för att ladda ner Garageband till iPaden, och sedan försvann kvällen raskt med att lära sig hur appen fungerade och vad man kunde göra med den. Det var en del kan jag säga.

Inga kommentarer: