fredag 29 juli 2011

Dagboksblad fredag 29 juli 2011

Föga förvånande var det inte så mycket att göra på jobbet idag heller. Förutom att flytta. Jag flyttade ju i maj, men bara tillfälligt, men nu var det till den slutgiltiga platsen. Om man nu kan tala om slutgilitiga platser i dessa sammanhang. Sedan jag började jobba där 1995 har jag haft över 10 olika arbetsplatser. Fast denna plats är mer slutgiltig än den förra, för nu vet jag ju inte när jag flyttar nästa gång. Det visste jag vid förra flytten.


På väg hem från jobbet hämtade jag frun på hennes jobb. Inte för att det ligger på vägen, utan för att hon inte hade lust att åka hem med pendeltåget. Hela vägen hem, och en bra stund efter att vi kommit hem funderade vi på hur, vad och var vi skulle äta middag. Det slutade med att jag åkte och köpte lite smårgåstårta. Kvällen i övrigt ägnades inte åt så mycket mer än att titta på en inspelad film, Dessa fantastiska män i sina flygande maskiner. Och nu kan man inte göra så mycket mer än att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: