måndag 11 juli 2011

Dagboksblad måndag 11 juli 2011

Efter en seg morgon (varför ha bråttom när man har semester) satte vi kurs mot Höganäs för att besöka bl a Oscar Jacobsons outlet. Där har jag de senaste två åren till ett mycket förmånligt pris kompletterat mitt kavajförråd. I år hade dom inga roliga kavajer, så vi åkte tomhänta vidare. Nästa anhalt blev gårdagens fik i Mölle för att köpa mig en chokladkopp. När vi var där kunde jag inte bestämma mig för vilken modell och vilken färg jag ville ha. Men nu har jag bestämt mig.

Sedan åkte vi til kaféet Flickorna Lundgren på Skäret. Detta fantastiska kafé skrev jag om förra året, och säkert året dessförinnan också, så nu skriver jag bara att det är i mitt tycke Sveriges bästa kafé, och vi lyxade till det och käkade så mycket vi bara orkade. Sen åkte vi hem.

På hemvägen handlade vi middagsmat, och medan barnen vara och badade lagade jag mat. Grillad rostbiff till mig och yngsta dottern, och grillad lax till de övriga.

Frun har påbörjat något slags löpträningsprogram, Från 0-5km på 12 veckor. Ett program som börjar med löpning 1 minut och promenad 5 minuter tre gånger i veckan. Med min prestation att springa 1 mil på under en timme för 10 år sedan har jag sagt till frun att denna veckas pass, 3 minuter promenad 5 minuter löpning, 3 minuter promenad och 4 minuter löpning är väl ingenting. Då sa hon -Följ med då. Självklart gjorde jag det. Det var lite jobbigare än jag trodde, men inte alls oöverstigligt, men fan vad jag nu har ont i kroppen. Konditionen fixade det, men leder och muskler i övrigt är inte i form för midnattsloppet. Nu ska jag titta lite på dagens bilder och sedan lägga min sargade kropp i sängen. OM jag kommer dit.

Inga kommentarer: