måndag 4 juli 2011

Dagboksblad måndag 4 juli 2011

Vaknade halv sju och konstaterade att solen sken. Då bestämde jag mig för att ta kameran och gå ut och fotografera. När jag kom ut och började leta motiv kändes det inge bra. Solen stod redan för högt och det blåste så några spegelblanka vatten skulle jag inte hitta. När jag kom hem strax efter åtta kändes det inte speciellt bra alls. Inga roliga bilder och knappast ens en rolig fotostund.
Efter frukosten åkte vi in till Kungshamn för att shoppa. Det blev en bok i bokhandeln, en kokbok (såklart). Äldsta dottern valde att stanna kvar hos Anton, och vi satte kurs på dagens fikaställe, Cafe Olivia. Det var gott och trevligt som alltid. Sedan åkte vi hem, och på vägen handlade vi middag.

Eftermiddagen fördrevs med att göra i stort sett ingenting, dvs jag läste och frun tvättade. Sedan hämtade jag äldsta dottern och så gick familjen utom jag för att spela minigolf. Jag lagade middag. Sen åt vi middag. Sen diskade jag. Sedan gick vi den av campingplatsen ordnade tipspromenaden. Men vi vann inget. (Så går det när man inte fuskar och inte använder google i telefonen. Det gjorde säkert de som vann.)

Fika, genomgång av dagens bilder och kvällsmat bjöd kvällen i övrigt på. Och det visade sig faktiskt att flera av morgonens bilder blev i alla fall inte totalt värdelösa. Och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: