tisdag 26 juli 2011

Dagboksblad tisdag 26 juli 2011

Idag tyckte jag det kändes som en väldigt bra dag att jobba hemifrån på. Jag började med att jobba som taxichaufför, och körde mina barn till Arlanda, så att de skulle kunna flyga till Paris. Sedan jobbade jag som hundvakt, och tog Ia på en promenad runt stora delar av Djurgården. Dessutom jobbade jag på personlig coach åt mig själv, så att jag skulle orka gå hela promenaden, för den var lång. Närmare tre timmar och 12 km blev det.

Sedan åkte jag och hämtade frun på jobbet och så åkte vi hem och käkade middag. Fruns syster med pokvän och motorcykel kom förbi och vi drack en espresso. (Jag måste vara en idiot eller helt sakna självinsikt som bjuder en italienare på espresso som jag gjort själv.)

Medan frun promenerade lite hund (jag tyckte jag hade fått nog av hundpromenad idag) jobbade jag lite med bilder, och sedan har vi tittat på allsång på skansen. Enbart för att se Caroline Wennergren, som är dotter till bekanta. Visserligen såg vi henne livs levandes och till och med pratade med henne över en midsommarmiddag, en det är kul att se henne på TV också.
Tyvärr är det ju inga mer mord i Midsomer, så jag får väl sitta här framför datorn och pilla med bilder resten av kvällen.

2 kommentarer:

Therese sa...

Hej hej
Hoppas allt är bra och att du hittills haft en bra sommar. Jag förnyar mig lite och byter blogg. Här är nya adressen om du vill hälsa på mig nån dag ;)
http://stars-and-midnight-blue.blogspot.com

Hundblues sa...

Tack snälla. Jag läser din blogg, men det märks knappast, så jag uppskattar att du informerar mig om din flytt.