fredag 4 april 2008

Väderprognos

Jag brukar väldigt sällan läsa väderprgonosen i tidningen för att ta reda på vad det blir för väder. Titta på presenentationerna på TV eller lyssna på radio gör jag än mer sällan. Men efter en liten rundvandring på jobbet alldeles nyss, har jag insett attt det finns ytterligare ett sätt att ta reda på vad det blir för väder i dag. På väldigt många anslagstavlor som sitter utanför folks rum, står det "Fredag: Jobbar hemifrån". Eftersom det var så många som tänker jobba hemifrån idag är jag övertygad om att det är lovat fint väder. Varför annars skulle folk "jobba hemifrån"?

4 kommentarer:

Anonym sa...

fredagsväder....
vi på landet tittar jämt på vädret...

Hundblues sa...

Ni på landet är kanske mer beroende av vädret än vi asfaltsbor.

Anonym sa...

Åh tänk om man kunde jobba hemifrån. Fast fördelen med mitt jobb är väl att man får vara ute mycket fram för allt när det är bra väder.

Hundblues sa...

Fördelen med mitt jobb är att jag kan jobba hemifrån när det är bra väder. Jag kan till och med sitta i hammocke och arbeta.