fredag 25 april 2008

Dagboksblad 25 april 2008

Så har vi påbörjat årets första husvagnshelg. Just nu befinner vi oss på Simbadets camping i Österbybruk för att, som jag skrev igår, planera MHF:s husvagnsklubbs riksträff. Det är en liten fin camping, bara tvåstjärnig enligt SCR:s klassificeringsregler, men mycket fin ändå. Jag har varit ute nu i skymningen och fotograferat. Det är få saker som är så härligt som mörkerfotografering på våren och försommaren. Campingen ligger vid vatten, så jag har tagit några banala bilder på speglingar i stilla vatten. Dom publiceras när jag kommer hem.

Det var ett jävla slit att komma iväg i eftermiddags. Jag gick från jobbet kvart i tre, men vi kom ändå inte iväg förrän kvart i sex. Att det ska vara så himla mycket grejer att bära ut när man bara ska iväg en helg. Vagnen verkar i alla fall vara i skick för ytterligare en semester. Vore väl fan annars eftersom den var ny förra året. Bara för att vi ska få riktig semesterfeeling ska vi titta på morden i midsomer strax. Dom går ju på SVT24. Kul tycker jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag avis på dig! Jag skulle gärna vilja ha en egen husvagn. Jag tycker att det är mysigt att campa men än så länge blir det tält för dottern och mig. Dels för att vi inte har varken bil med dragkrok eller husvagn och dels för att jag är så värdelös på att backa med släp. Jag skulle verkligen behöva träna mer på det ;).

Hundblues sa...

Meja, enda sättet att lära sig backa med husvagn är att skaffa en. Men visst är det mysigt. Vi har också tältat oss runt i Sverige. Men vi orkade aldrig mer än 10 nätter i tält i sträck. Efter 10 nätter var man ganska urtältad. Sedan skaffade vi CombiCamp. Det är en finurlig uppfinning. Den är en blandning av tält och husvagn. Den har bägges nackdelar. Inte varmt och man kan bara köra i 80. Men den hade vissa fördelar också. Bland annat är den inte högre än att man ser över den när man backar. Att köra en sådan är en ganska bra skola inför husvagnkörning. Så tack vare CombiCampen går det hyfsat lätt att backa med husvagnen.

Anonym sa...

När vi ska ut med våran husvagn, brukar grannarna fråga om vi ska flytta??

Ja du förstår... ;-)

Hundblues sa...

Yvonne, jag förstår. Mycket väl.