onsdag 2 april 2008

Fy fan va ja e bra

Som meddelats tidigare på denna blogg, ska jag börja nytt arbete. Tidpunkten har varit lite diffus, för det har varit problem att hitta en ersättare till mitt gamla jobb. Nu har emellertid chefen bestämt sig för vem han vill ha, och vem är det då? Någon okänd stjärna. NÄ, det är han som jag föreslog som min ersättare redan samma dag som det blev klart att jag skulle byta jobb. Tänk så mycket enklare det skulle blivit och så mycket snabbare det skulle gått om man bara lyssnade på mig och gör som jag säger.

Det är brukligt på min arbetsplats att man gör revisioner eller granskningar på de pågående projekten. Det projekt som jag leder har just blivit granskat och i eftermiddags fick jag rapporten. "Executive summary: The auditors did not find any serious problems, but we can se a risk in changing the project managers within different areas". Ett ganska bra omdöme. Inga allvarliga problem, men byter man ut projektledaren (och några delprojektledare) är det en stor risk för projektet. När det görs en sådan här revision brukar man ibland ha i uppdrag att specialgranska något visst område. Jag hade bett auditörerna titta extra noga på projektorganisationen. Som den minnesgode (och framför allt intresserade) läsaren vet, har min projektorganisation varit föremål för både kritik och granskning ett flertal gånger. Därför ville jag att man extra noga skulle granska just detta område. Reslutatet av den granskningen visar att organisationen är extremt lyckad, och speciellt de personer som arbetar under de chefer som varit absolut mest kritiska till min organisation, är de som är mest nöjda. Det var ju det jag visste, och därför jag organiserade mitt projekt på det sättet.

Fy fan va ja e bra!

Sedan har jag också skällt ut en inköpschef idag. Det kanske inte var lika bra, och framför allt inte speciellt taktiskt. Men rätt skönt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till att vara så jävla bra!

Hundblues sa...

Tack Hannah. Det händer inte så ofta så det gäller ju att njuta av det när man har möjlighet.

Anonym sa...

Tjosan för självförtroende kickar!
Kul alltså!

Hundblues sa...

Ja, det gäller ju att passa på när man har möjlighet.