onsdag 9 april 2008

Dagboksblad 9 april 2008

Och så var frun i Finland igen. Men jag har i alla fall fått jobba hela dagen. I morgon blir det värre. Riktigt illa blir det, för jag har flera viktiga möten på jobbet. Ikväll har jag varit på IOGT-NTO-möte, och när jag kom hem gick jag en promenad med Ia i det mysiga vädret. Och redan nu har padd- eller om det är grodsäsongen börjat. Igår såg vi en överkörd groda (elller padda) på vägen, och idag såg jag en levande. Som tur var såg inte Ia den.

Nu när jag sitter vid datorn för att skriva och jobba lite med bilder, märker man att aktiveringen av hunden inte varit den bästa idag. Hon pockar oupphörligt på min uppmärksamhet. Och det är sånt som är så fruktansvärt irriterande och stressande. När man så välbehövligt, vid dagens slut försöker få lite tid för sig själv, så står det en hund bredvid en och vill att man ska göra något. Det är inte lätt att vara sansad och behärskad då.

Inga kommentarer: