onsdag 30 april 2008

Dagboksblad 30 april 2008

Och så håller valborg på att bli första maj. Till skillnad från många andra har inte mitt företag så kallad halv dag före röd dag. (Jag å andra sidan har något som kallas fri arbetstid, dvs arbeta tills du är färdig, skit samma om det är klockan 14 eller klockan 24, så jag kan ju i och för sig gå hem när jag vill.) När jag kom hem var jag så inihelvete trött så jag gick och la mig på hundsoffan och sov någon timme. Därefter hade det bestämts att vi skulle käka middag på restaurang. Vi hittade en liten fräck italiensk sak på Frejgatan (Nästan gångavstånd Hannah) som hette Linguini. De serverade i huvudsak pastarätter. Det var gott och billigt, men desserter la dom ingen större kraft på. Och espresson var totalt värdelös, men pastan var vansinnigt god. Dessutom var det trevligt och mysigt. Yngsta dottern hade fått för sig att hon skulle se en valborgsmässoeld (den äldsta dottern har redan åkt till Göteborg med basketlaget), så vi letade upp en och trotsade regnet och gick och tittade. I fem minuter. Sedan åkte vi hem. Nu har jag packat inför morgondagens avfärd till Göteborg. Vi ska försöka komma iväg tidigt, så man hinner med något i morgon och inte bara har suttit i en bil hela dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frejgatan är väl inte nästan gångavstånd. det är gångavstånd

Hundblues sa...

Frejgatan är gångavstånd, men restaurangen låg i andra änden av Frejgatan, så det är dock en bit att gå.