torsdag 3 april 2008

Dagboksblad 3 april 2008

Och så har frun rest på tjänsteresa igen, och dagen har varit allt annat än rolig. Efter frukost satte jag mig vid datorn för att arbeta. Efter någon timma var det dags för morgonpromenad med Ia. Hemkommen från den hopp in i duschen och så iväg till jobbet för att presentera mitt projekt för styrgruppen. Sedan en sedan länge inbokad lunchdate med en arbetskamrat, och så hem för att lufta hunden. Precis så som man inte ska göra. Kom hem halv ett, släppte ut henne i trädgården, lekte en stund, gick in, gav henne mat, lekte lite mer och så iväg en halv timme senare. Det kändes INTE bra kan jag säga. När jag kom hem hade Ia blivit gladare än hon brukar bli, och hon var både glad och gosig hela tiden jag var hemma. Då var det inte speciellt lätt att säga hej då och åka iväg. Och appropå att förmänskliga sina hundar, när Ia slickade mig i ansiktet när jag skulle åka kändes det ändå som hon sa "Åk du, det ordnar sig. Det dröjer ju inte mer än två timmar innan det kommer hem barn från skolan."

När jag kom hem efter jobbet var det dags att laga middag, åka och handla, promenera hund, tömma diskmaskinen (varför är alltid diskmaskinen full och inte startad när man ska lasta in den stora middagsdisken?), lasta in middagsdisken och sedan sätta sig här framför datorn. Ska nog försöka läsa lite om porträttfotografering innan jag somnar också.

Inga kommentarer: