söndag 6 april 2008

Dagboksblad 6 april 2008

Det är klart att vi sov lite längre i morse eftersom vi var ute och slarvade igår kväll, men inte så väldigt mycket längre. När vi hade petat i oss frukosten och röjt lite hemma begav vi oss iväg på promenad med Ia. Vi tog bilen att satte kurs mot det kända naturreservatet Järvafältet, strax norr och Stockholm. Där promenerade vi, fikade vid en raststuga, promenerade lite mer och så åkte vi hem. Det är oerhört fint ute på Järvafältet, men om man väntar några veckor tills lövsprickningen kommer igång på allvar, då jävlar, då är det fint.

Lite kloklippning och pälskamning blev det på eftermiddagen, och efter middagen blev det en promenad runt byn. Nu har vi tittat på TV och fikat, och alla har lagt sig utom jag. Jag ska sitta en stund vid mörkrummet (eller vad det nu kan heta när man photoshopar) och sedan ska jag fortsätta läsa om porträttfotografering.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe...kanske jag ska börja säga att jag sitter i mörkrummet när jag photoshoppar o ha en speciell lampa som ja slår på...tack för tipset! kanske man får vara ifred också!
saknar o stå inne i mitt mörkrum i mörkret me radion på o slaska med livsfarliga vätskor o se bilderna växa fram...sådär ja nu e ja nöjd, kom på hur jobbigt det var...

Hundblues sa...

Ja, om man kunde gå rakt in i mörkrummet och det liksom var uppdukat och klart, och man hade obegränsat med fotopapper, så kan jag nog tänka mig att byta Photoshop mot ett riktigt mörkrum. Men visst hade det sin tjusning med riktigt mörkrum. Det jag nog saknar mest är doften av de underbart livsfarliga vätskorna.