lördag 26 april 2008

Dagboksblad 26 april 2008

En helt underbar dag. En dag i kortbyxornas tecken. Äntligen kan man gå i kortbyxor igen. Det har varit varmt och soligt i Österbybruk hela dagen. Vi har planerat och tittat på lokaliteter inför riksträffen. En på det hela taget trevlig dag. Ia har promenerat och legat i husvagnen. Nu verkar hon rätt trött. Det kanske är jobbigt att komma till en helt ny plats för henne. Vi var inne på det lokala bageriet och köpte Österbybullar. Dom ska vi strax dra i oss till kaffet. Då ska vi se vad lokalförmågan till bagare har åstadkommit. I morgon bitti ska jag gå upp tidigt och fotografera. (tror jag. Om jag orkar.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

inga kortbyxor här än...fast både byxor och kort...men inga kortbyxor...

Hundblues sa...

Vad vore livet utan kortbyxor? Jag skulle egentligen ha kunnat börja tidigare, men folk tittar så konstigt på mig då. I synnerhet min familj. Och på jobbet. Om man kommer i kortbyxor skjorta och slips. Åkandes på Vespan.

Anonym sa...

Jaha ja ni har varit och pinkat in ett revir kanske till utställningen i slutet av maj .......... för vi ses väl där ??????????

Hundblues sa...

Karin det har vi inte gjort. Och jag vet inte om vi ses. Anmälningstiden går ju ut idag, så än har vi några timmar att fundera. Ia är ju lite kortklippt just nu, frågan är om det växer ut på en månad. Därför vet vi inte säkert om vi kommer.