torsdag 10 april 2008

Dagboksblad 10 april 2008

Fy fan vilken dag. Snacka om att känna sig otillräcklig. Åka tidigt till jobbet, jobba en liten stund, gå på ett möte och bli förbannad på inköpare (som vanligt), åka hem och sitta i ett telefonmöte där jag får höra att företaget jag arbetar på struntade i att vid en chefstillsättning nyligen kalla de fackliga företrädarna till förhandling (som dom enligt §11 i MBL är skyldiga att göra). Dom glömde bort det (Utläses "dom sket i det för det var väl inte så viktigt"). IDIOTER! Sedan promenera med hund, vilket inte är så lätt när man är förbannad, käka lunch, stressa tillbaka till jobbet, förbereda möte, hålla möte, prata med folk om möte i morgon bitti och sedan åka hem, utan att ha hunnit göra hälften av vad jag borde gjort. Nu har jag suttit hemma och jobbat i två timmar också, så jag är inte ohjälpligt efter.

Frun kom hem igen, och har nu i kväll badat Ia. Det är nämligen önskemål att man badar sin hund och försöker tvätta bort så mycket löplukt som möjligt innan hon kommer tillbaka till dagis igen. Hon ska nämligen dit i morgon, då har hon varit borta i de stipulerade tre veckorna. Skönt.

Inga kommentarer: