söndag 13 april 2008

Dagboksblad 12 april 2008

Vaknade tidigt i morse, eller förresten vaknade var nog att ta i: Steg upp tidigt i morse och åt frukost för att kunna åka iväg till IOGT-NTO:s distriktsårsmöte. Både på nyheterna i går och i tidningen i morse hotade dom med regn idag, så jag valde bilen framför Vespan. Men på vägen dit har jag på väderleksrapporten på radion att det inte skulle bli något regn. FAN, då kunde jag ju lika gärna åkt Vespa.

Efter en hel dags förhandlingar åkte jag hem för att käka middag, och sedan begav jag mig iväg till den bloggträff lilla mamma var med och arrangerade för bloggbekanta på trädgårdsblogg.se Det var ju meningen jag skulle underhålla lite. Och det var ingen lätt sak kan jag säga. Jag lyckades aldrig överrösta prasslet med fröpåsarna, mao, jag ficka aldrig någon riktig kontakt med publiken. Jag jobbade och slet som fan, men jag lyckades aldrig riktigt fånga deras uppmärksamhet. Och det är väl klart, dom hade ju träffats för att prata med varandra och byta lite fröer eller så, inte för att lyssna på mig. Sedan var det en ganska fåhövdad publik också. Det tror jag gör det lite svårare. Masspsykoseffekten uteblir lätt när publiken inte är fler än 8, och det är jag inte van att hantera. Jag gjorde ändå mitt bästa, men det räckte inte. Fast dom verkade ha trevligt, och det var väl det viktigaste.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hur var det på bloggträffen?
-jo tack, men det var nån galning där som sjöng o spela gitarr så vi fick skrika för å kunna höra varandra, hon som höll i det hade inte hjärta o säga till honom på skarpen å va tyst....
hihihihihih

Hundblues sa...

Ja, ungefär så. Vilken blogg har du snott det citatet ifrån?

Anonym sa...

Tycker du var alltför pessimistisk, men visst fröpåsar för trädgårdsentusiaster är som en godisbutik.
Tack för att du kom !
Lilla mamma

Hundblues sa...

Men det var svårt att nå fram till publiken. Nu har jag dock läst lite kommentarer och dom skrev ju att det var trevligt med musik, så då funkade det väl då.

Anonym sa...

Kvinnor har god simultanförmåga sägs det. Nu har alla hört av sig och sagt att det var trevligt med musik. Du var alltså uppskattad !
Lilla mamma

Hundblues sa...

Precis, jag gjorde ju samma notering själv när jag läste deras kommentarer, och det var ju bra att det var trevligt. Men jag vidhåller att jag inte nådde fram på det sätt jag ville nå fram, trots hårt arbete.