tisdag 29 april 2008

Dagboksblad 29 april 2008

Vad är det egentligen med den 29 april? Lilla mamma fyller år, liksom svärmor (det skiljer 10 år mellan dem, jämna kalasår är en mardröm). Den 29 april fyller även min gamla sekreterare på förra jobbet år, liksom en av cheferna på nuvarande jobbet. Dessutom sonen till drogsamordnaren på kommunkontoret i den kommun vi bor i. Och jag har för mig att jag träffat på fler som fyller år 29 april. I alla fall har vi varit hemma hos mina föräldrar och ätit middag och fikat och uppvaktat på den högtidliga dagen. (Ingen jämn födelsedag i år).

När vi kom hem promenerade jag runt byn med Ia, och blev utskälld av en massa elaka hundar vi mötte. Självklart skötte sig Ia exemplariskt.

På lunchen var jag idag och köpte en uppsättning färgpatroner till skrivaren. Det kostade 850 kronor. Fan, det hade nästan varit billigare att köpa en ny skrivare.

Nu ska jag pilla lite med bilder, sedan är det läggdags för somliga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för uppvaktning och presenter! Skall avnjuta Äppelkriget i min ensamhet på lördag när både ni fem och din fader befinner sig i Göteborgstrakten. Kör försiktigt !
Lilla mamma

Anonym sa...

Detta är ett PS
Glömde säga att det funkade perfekt med det goda råd om hur jag ska spara filen med text på bild. DS
Lilla mamma

Hundblues sa...

Äppelkriget är väl utmärkt sätt att fylla ensamheten med.

Klart att det fungerar att spara som jag sa, jag har gjort det massor med gånger ;)