lördag 19 april 2008

Dagboksblad 19 april 2008

Trött som jag var igår kväll gick jag och la mig tidigt. Följdaktligen vaknade jag pigg och utvilad tidigt i morse. Eller i alla fall ganska tidigt, och ganska utvilad. Efter morgonfika, lite läsande och frukost drar jag och äldsta dottern till stan för jag ska fotografera en speciell sak. Dels är det en bild till ordenssällskapets hemsida och dels är det en hemläxa från fotokursen. Såvitt jag kunde bedöma var det samma bild. (Nu efter att ha arbetat i mörkrummet kan jag konstatera att det inte är samma bild.) Nedan syns bilden för hemsidan.



När vi ändå var i stan passade vi på att fika också. Vi befinner oss just nu vid den tidpunkten på året då alla vill fika utomhus, men det är fan för kallt. Därför tillhandahåller kafeerna filtar att svepa om benen. Men jag tyckte det var roligare att fotografera filtarna. Dessutom var det väldigt roligt att se minen på folk runt omkring när jag började hänga om filtar och duka bort disk. Helst skulle jag viljat möblera om också, men det vågade jag inte. Det satt ju folk på bänkarna och borden gick inte att ställa någon annanstans.

Sen åkte vi hem och därefter var det långpromenad med hunden. Efter 1 timme och 45 minuter var vill alla tre tämligen trötta. Sedan har det lagats mat och kammats och klipps hund, bakat sockerkaka, fikat och jobbats med bilder. Någon gång mellan 1 och 2 i natt har jag lovat hämta yngsta dottern som är hemma hos kompisar, så man lär väl hinna pilla på lite fler bilder innan dess.

Inga kommentarer: