fredag 18 april 2008

Dagboksblad 18 april 2008

På fredagen får den late brått. Men även den idoge kan fortfarande ha mycket kvar att göra. Jag har slitit som ett djur på jobbet, eller rättare sagt inte. Jag har suttit på möten i tre timmar med ett sådant tempo att jag somnade. Hade jag fått leda mötena hade vi klarat av dem på 30 respektive 40 minuter med samma resultat. Pappskallar!!

Full av energi kom jag hem och vi åkte och handlade, käkade middag (utskuren biff med dragonsås och färsk pasta. Till förrätt en toast med skagenröra och till efterrätt, ost & kex samt hallonsorbet och hemgjord jordgubbsglass) och gick sedan på hundpromenad. Med på promenaden följde kameran. Som vanligt när jag är ute och går med hund tar det längre tid än jag tänkt mig, så vi hann inte riktigt hem till så ska det låta, men det mesta hann vi se. Ett mycket intressant program idag, i synnerhet var det intressant att se Agneta Sjödin. Hon uppfattar jag som en gapig, tillgjord och allmänt påfrestande person. Men det var inte alls det intrycket man fick av henne idag. Hon verkade mycket mer naturlig och trevlig än vad jag föreställt mig att hon kunde vara. Och hon är inte den första personen som uppvisar ett mer sympatiskt beteende i just det programmet. Troligen är stämningen under inspelningen av programmen sådan att många artister törs vara mycker mer avslappnade och känner att de inte behöver spela den roll de i vanliga fall har. Intressant.

Som tonårsförälder kan man ju vara lite orolig när ens barn är ute och ränner på en fredagskväll. Men inte jag, jag vet att dom ikväll är funktionärer på ett arrangemang som IOGT-NTO och UNF ansvarar för. Garanterat helnyktert, både för funktionärer och besökare. Skönt! Men å andra sidan är det precis detta jag arbetat för sedan dom föddes.

4 kommentarer:

Anonym sa...

du som är med iogt-nto kanske kan tipsa om lite alt dryckesval till ex till den goda middagen du beskrev i inlägget, vad drack du till?

Hundblues sa...

Catrin det finns lite olika alternativ. I fredags drack vi faktiskt Kopparbergs cider. Men en favorit är faktiskt JO äpple- och druvjuice. Den är framför allt särdeles bra till ost och kex, som man gärna vill avrunda med. En annan favorit är Jokk tranbärsdricka. Den gör man på kolsyrat vatten, och spetsar med lite limesaft. Ibland dricker vi något som heter da Vinci. En ciderliknande dryck från Kiviks musteri och som köps på systembolaget. Men faktist, oftast dricker vi mjölk.

Anonym sa...

ja brukar dricka den alkoholfria carlsbergsölen den är väldigt god faktiskt bra mkt godare än den med alkohol i! Blev tipsad om da vinci från ett annat håll i helgen oxå så då får ja väl ta o pröva den!

Hundblues sa...

Vadan detta plötsliga intresse för alkoholfria alternativ? Ska jag, bara för formens skull kanske ställa den i sådana sammanhang obligatoriska frågan: Är du gravid? Men prova du da Vinci, den är god. Öl har jag aldrig förstått mig på, så det dricker jag inte.