fredag 7 mars 2008

Inför gud och försäkringbolag är vi inte heller lika

Som tidigre meddelats, har försäkringsbolaget kommit fram till att jag inte var vållande till att jag blev påkörd. Och på vilka grunder kom dom fram till det? Jo, det berättades nästan för mig. Motparten har bara skrivit tre ynka rader om vad som hände. Jag skrev en lång uppsats, jag skickade med bilder från platsen, och jag gick in på eniro och ritade på flygfotot in exakt var sammanstötningen inträffade. Jag har dessutom ringt och tjatat ett flertal gånger om att jag vill veta. Jag har aldrig varit påstridig utan bara velat att dom ska bestämma sig. Mao, den som behärskar språket, är ambitiös och ligger på och dessutom är vänlig, är den som går segrande ur en sån här tvist. Egentligen är det för jävligt, även om jag inte gråter just den här gången. Mrn vart tog rättvisan vägen? Men redan på professor Higgins och Elizas tid var det ett faktum: Den utan språk är alltid en loooooooooooooser, eller som det sägs på film
http://www.youtube.com/watch?v=CqD7J58DkFs
eller
http://www.youtube.com/watch?v=npqzBtJ2Gco

Inga kommentarer: