fredag 7 mars 2008

2 goda nyheter

För det första är bilen redan klar. Men hur smart var det av verkstan att ringa sent fredag eftermiddag? Då hinner man ju inte hämta den. Hade dom ringt i morse och sagt att den troligen var klar i eftermiddag hade man ju kunnat förbereda sig. Men icke. Nu får jag den på måndag i stället.

För det andra har försäkringsbolaget äntligen bestämt sig för att jag faktist inte var vållande till krocken. Lite turligt var både jag och motparten försäkrade i samma bolag, men dom verkar ha haft svårt att bestämma sig. Men nu är det alltså gjort. Där sparade jag raskt tre tusen (en ny blixt kanske?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

nu står bilen o gråter i sin ensamhet på verkstan hela helgen....
min bil som fick el-fel stod verkligen o grät ensam på parkeringen ibland (spolarvätska) plus att vindrutetorkarna gick...den spelade även lite radio i brist på annat när den stod själv o övergiven...
Elfel sa verkstan...jag lutar mer åt att den var besjälad o hade tråkigt...

Hundblues sa...

Eftersom bilen inte är läskunnig kan jag väl säga att jag skiter i om den står ensam. Den har varit alldeles för otrevlig mot mig under de 8 år vi levt tillsammans. Men så spännande elfel som du beskriver har jag aldrig haft på en bil.

Anonym sa...

om den varit läskunnig hade du åkt förbi med en bok då?

Hundblues sa...

Nix, men hade bilen skött sig bättre hade jag prioriterat hämtnignen av den framför arbete och fotografering.