onsdag 19 mars 2008

Dagboksblad 19 mars 2008

Hämta och lämna hund på dagis idag igen. Egentligen ganska trevligt, men jag är så slö på mornarna så jag hamnar alltid i den förbannade bilkön på väg till jobbet. Men i morse studsade jag upp ganska tidigt och hann före bilköerna. Efter ett väl uträttat dagsverke åkte jag och hämtade hund, hem och laga mat, äta, röja undan och promenad? Nä, det orkade jag inte. Jag la mig på soffan, och trot eller ej, men Ia kom och la sig på min mage. Kan det bli bättre? NÄ!

Så småningom kom frun hem och då gick hon en sväng med hund och jag körde barn till basketträning. När Ia kom tillbaka från promenaden var hon fortfarande lika gosig. Men inte lika torr, så det blev jävligt kallt att ha henne i knät. Hon fick nöja sig med att sitta bredvid mig. Men hon kunde sno en apelsinklyfta i alla fall. Vilket jag inte räknade med, för hon har aldrig ätit varken apelseiner eller clementiner. Men nu hade hon gett sig fan på att få i sig en apelsinklyfta. Och en lagotto kan vara rätt envis. Så nu har hon käkat upp den. Nu väntar te och fotoböcker på mig. Jag hör redan hur de ropar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

våra kusinhundar är också ena riktiga frukthundar man kan inte tex säga banan högt för då börjar de dreggla..vi gillar äpple lite bara..

Anonym sa...

P,
Det där med clementiner o apelsiner sitter i generna :)
Graz o jag delar lika

Glad Påsk // Suz

Hundblues sa...

Nämen vad roligt att få besök av Ias mormor med matte. Visst ligger det i generna, men det ligger uppenbarligen djupt rotat eftersom det tagit nästan två år innan Ia fick i sig första apelsinklyftan. Jag vet inte hur svår Passi är på frukt

Glad påsk på er själva.

Hundblues sa...

malte och snoken, riktigt så illa är det inte. Man kan säga banan utan att det händer något. Men säger man leverpastej, då händer det grejjer i vår familj.

Hundblues sa...

malte och snoken, riktigt så illa är det inte. Man kan säga banan utan att det händer något. Men säger man leverpastej, då händer det grejjer i vår familj.

Anonym sa...

Här älskar hundarna apelsin ..... plus att de äter nästan all annan frukt oxo!!
Tomater plockar Basta själv i växthuset ..... om hon kommer åt!!

Hundblues sa...

Ja, vi har också bekymmer med tomater. Men Ia brukar till och med försöka bryta sig in i kylskåpet för att snatta åt sig ketchupflaskan.