fredag 7 mars 2008

Dagboksblad 7 mars 2008

Idag åkte jag hem tidigt från jobbet. Jag hade en tanke om att jag skulle gå ut och fotografera. Men för det första kom jag inte fullt så tidigt som jag hade tänkt mig, och för det andra så hittade jag inget att fotografera. (Brist på inspiration? Nix, det finns inget som heter inspiration. Det heter hårt arbete, även inom de skapande verksamheterna. Men uppenbarligen jobbade jag inte tillräckligt hårt.)

Efter middagen gosade jag med hunden en stund, sov lite middag och sedan var det dags för Så ska det låta. Nu gäller det att inte var uppe för länge, för i morgon bitti ska jag stiga upp tidigt och baka bröd till vår våffelfrukost.

4 kommentarer:

Anonym sa...

usch för hårt arbete...

Hundblues sa...

Catrin det finns en viktigt skillnad mellan dig och mig. Hårt arbete med kamera för dig handlar om att överleva. Hårt arbete med kamera för mig handlar rent nöje. (vilket i och för sig också är nödvändigt för att överleva). Men hårt arbete är som att banka sig i huvudet med en hammare; det är skönt när det slutar.

Anonym sa...

Jag använder en gummiklubba...det är lite snällare...

Hundblues sa...

Gummiklubba ger inte lika skön känsla efteråt. Men det är klart, ibland bastar jag på lägre temperatur än 120 grader också.