söndag 2 mars 2008

Dagboksblad 2 mars 2008

Och så har denna helgen också gått. Det betyder att vi är en helg närmare premiären för Vespaåkande.
Morgonturen med Ia fick frun gå ensam. När vi så småningom käkat frukost gick vi emellertid ut till golfbanan igen. I regnvädret. Men det gäller ju att passa på att utnyttja golfbanan innan alla golfspelare kommer. Ia fick springa lös en hel del, och även om hon inte hade någon whippet att rejsa med, sprang hon en hel del ändå.

När vi kommit hem påbörjade jag middagen, lasagne och pannacotta. Och därefter vidtog operation djurplågeri. Vi redde en hel del i Ia päls och klippte lite på henne. Hon var väl måttligt road av det.

Efter middagen gick frun en promenad med Ia medan jag sov middag. Hemkommen från denna promenad berättades det för mig att Ia rullat sig i skit, och därför fick hon duscha igen. För yngsta dottern berättades detsamma först när Ia en stund senare satt i hennes knä och gosade. Dottern kände nämligen lukten och undrade vad Ia gjort.

Familjekvällen avslutades med bastu, och därefter ägnade jag mig i min ensamhet åt att försöka skriva ett tal jag ska hålla på ordensmötet på tisdag. Eftersom vi har möte i Kärlekens grad, kan den begåvade läsaren säkert räkna ut vad talet ska handla om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi :-) Vespapremiären avklarad för en vecka sen! Heja Skåne!

Hundblues sa...

Hmmmmmmmm. I och för sig kunde jag också genomfört premiären för en vecka sedan. Men det som räknas är ju egentligen när man kan börja köra varje dag.

Anonym sa...

Låter farligt att fara omkring på två hjul så här års ....... i morse var det rejält halt på vägen!!!

Hundblues sa...

Karin, man får ta det lungt. Och så kör jag inte ännu heller.