onsdag 5 mars 2008

Dagboksblad 5 mars 2008

Nu börjar det köra ihop sig. Idag har jag så sakteliga börjat med mitt nya jobb. Formellt tillträdesdatum är ännu inte bestämt, men det torde bli om runt en sex veckor, men redan nu smygstartar jag så gott jag kan. Idag har jag deltagit på ledningsgruppsmötet. Och när jag satt där och lyssnade på information om rekryteringsstrategier, lönesättning, timkostnadskalkyler och annat. började jag fundera på om det var så klokt att byta jobb. Är det inte roligare att vara projekledare än att vara chef över en massa projektledare? Å andra sidan tycker jag att jag saknar gnistan i mitt projektledar jobb just nu, så ett byte skadar nog inte. Vi får se hur det känns när jag kommit igång på allvar.

Ikväll har jag varit på IOGT-NTO-möte, och när jag kom hem fick jag gå en promenad med hunden. Dessvärre kom jag på, när vi var som längst hemifrån, att jag hade tagit med mig jobb hem som jag var tvungen att slutföra innan jag kunde gå och lägga mig, så nu vidtar nattskiftet.

Inga kommentarer: