torsdag 27 mars 2008

Dagboksblad 27 mars 2008

Och så var man åter ensam. Barn är på landet hos mina föräldrar och frun har åkt till Finland, dock inte i tjänsten denna gång, utan för att närvara på sin fasters begravning. Hon kommer hem på måndag morgon, och barnen kommer hem i morgon.

Större delen av dagen har jag jobbat hemifrån, eller i alla fall försökt. Det är lite svårt att arbeta när man har en hund som hela tiden pockar på underhållning.

Inspirerad av en arbetskamrat köpte jag idag fem lammkotletter och drog i mig till middag. (Det gäller att frossa i lammkött när frun inte är hemma.) Efter middagen har jag tittat på Hasse & Tages revy Spader, Madam! Vissa av Hasse & Tages revyer kanske inte längre håller, men Spader, Madam fungerar fortfarande. Och det finns stycken som är så otroligt Hasse&Tage-typiska, och det är just detta typiska man lärt sig älska hos dem. Stor behållning hade jag av att se den igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar inte att du dragit i dig 5 lammkotletter själv?? Men det är klart dom är ju kanske inte så stora....Gott är det iallfall!
Må gott

Hundblues sa...

tessan, lammkotletter är små. Pyttesmå. Och goda. Väldigt goda.