onsdag 12 mars 2008

Duktigt hund

Jag har ju glömt att skriva det, både igår och i förrgår. Bägge dagarna meddelade dagis när jag hämtade Ia att hon varit osedvanligt duktig på att gå i koppel. Kan det vara så att den träning jag satte in de veckor jag hade ensamt ansvar för Ia, faktiskt har givit resultat. Problemet är ju att hon drar som en jag-vet-inte-vad, (en lagotto kanske, eller vad säger du Helena (Tosca håller nog inte med)). När jag tyckt att hon dragit förjävlamycket har jag stannat och hållit en godis i handen. Så småningom söker ju Ia kontakt och hittar då en godis i min hand. Någon gång fick jag ju stå 5 minuter mitt i vägen innan Ia tog kontakt, men nu vänder hon på huvudet rätt snabbt. Kan jag möjlighen ha lyckats med något? Eller kan det vara så att det är frun, som efter att ha läst sin bok Så här gör du när hunder drar i kopplet, har gjort en massa saker utan att berätta för mig? Ingen vet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sett att Lagotton faktiskt är på de nya frimärkena? Fast nu vet jag inte om Ia tillhör rasen Lagotto romagnolo.
http://www.posten.se/c/samla_frimarken_hunden_pepsi

Hundblues sa...

Lagotto och lagotto romagnolo är samma ras. Och ja, jag har sett frimärkena. Och jag vet också vem hunden är. Pepsi ägs av ordföranden i vår rasklubb, men bor hon ordförandens syster, inte alls långt från oss.

Anonym sa...

uj uj rör ni er i frimärks-celebritet kretsar...
om du vet nåt klokt man kan göra för att få hundar (läs taxar) att sluta dra så är jag idel öra...

ulrika sa...

Kan det faktiskt var aså att du för en gångs skull var mer envis än din lagotto och hon hittade nått possitivt med att inte dra? Då får man ju godis........

Anonym sa...

Dra som en lagotto låter bra (nu får vi väl halva rasklubben på oss?).

Tosca håller, som du sa, inte med. Fri lagotto eller dragig lagotto säger hon.

Hundblues sa...

Jodu Catrin, visst rör vi oss i celebra kretsar. Om du vill kan jag skicka en bild på mig och Ia som jag har signerat. När jag kommit på vad vi gjort som givit resultat lovar jag att återkomma.

Ulrika, det kan nog tänkas att jag konstigt nog kan vara envisare än en lagotto. (Det tror jag säkert lilla mamma kan intyga)

Helena, vi håller oss ju bara till sanningen.