söndag 30 mars 2008

Dagboksblad 30 mars 2008

Äntligen har man känna lite vår i luften. Detta utnyttjade jag genom att efter frukosten bege mig till våra våffelfrukostvänner och företa en promenad runt kyrksjön med delar av den familjen. Det var varmt och skönt, och till följd av värmen var det också jävligt gegggigt. Efter promenaden bjöds jag kaffe, smörgås och cheese-cake på deras altan. Årets första utefika, inte alls dumt.

Två hundpromenader och en middag senare var det dags att börja baka bröd. Jag satte en så kallad fördeg redan i lördags kväll som jag gjorde färdig och bakade ut. Egentligen ska de bröden jäsa kallt över natten, men jag får inte in två plåtar i mitt kylskåp, och något annat bra ställe att jäsa bröd på har jag inte, så det blev till att baka av dem varmjästa. Det blev ätbart det också. Som traditionen bjuder är det nu dags för te och nybakat bröd på sängen innan sovdags.

Inga kommentarer: