söndag 9 mars 2008

Dagboksblad 9 mars 2008

I morse vaknade vi lungt och stilla vid 7-tiden, utan hjälp av bilbomb (som somliga andra gjorde) och runt åtta masade vi oss upp och drack morgonkaffe. Sedan vidtog hundpromenad på golfbanan. I regnet. Hemkomna tillagades frukost, och sedan började jag mecka med datorns trådlösa tangentbord och mus och det försvunna ljudet. När jag löst alla problem satte jag och äldsta dottern en bulldeg.

Såsmåningom blev det dags för eftermiddagspromenad, men den sammanföll tyvärr med utbakning av bullarna, så den fick jag inte följa med på. Sedan lagade jag middag; Biff Rydberg till mig, och lövbiff med tärnad potatis och sås till de andra. (Skillnaden var alltså att jag fick min biff strimlad samt serverad med stekt lök och äggula.) Sedan vidtog hundplågeri, dvs vi kammade Ia på magen, och klippte klorna. Sedan promenerade vi ner till konsum för att köpa lite mer mjölk och rasta hund samtidigt, och sedan blev det söndagsmys med familjen. Vi tittade på filmen Tillsammans är man mindre ensam, och käkade något som kallas molnpaj.

Sedan har vi badat bastu, och nu finns det nybakat bröd och te om man masar sig i säng. Så då gör man det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kännde enda hit att det luktat nybakat....nu vet jag varifrån det kom;)
Må gott!

Hundblues sa...

Så var det. Och efter Växjö vet du ju hur det smakar också.