torsdag 6 mars 2008

Idiot!

Jag var i stan efter jobbet, passerade en fotoaffär, kunde inte låta bli att gå in och fråga vad de hade för begagnade objektiv som passade min kamera. Dessvärre hade dom en 80-200 zoom för 900 kronor. Inte värdens bästa och modernaste design, men inte sämre än den standardzoom 18-55 som följde med kameran. Det är ju i alla fall en Canon orginal. När han lovade att skicka med ett UV-filer för 250 spänn utan extra kostnad, kunde jag inte motstå, jag köpte gluggen. Under förutsättning att den inte är värdelös, har jag nu de objektiv jag primärt tycker mig behöva. 18-55mm zoom, 50mm och 80-200 zoom. Möjligen skulle man i stället för 80-200 vilja ha en ny 70-300 med bildstabilisator, men den kostar i stället 5000:- Utan UV-filter. Får jag nu bara en blixt också, så är lyckan fullständig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

man skall blunda när man går förbi fotoaffärer!! det är lekt 1 i fotoskolan!!

Hundblues sa...

Jag har aldrig gått någon fotoutbildning, så det visste inte jag. Men jag funderar på att anmäla mig till en fotokurs. Eftersom jag är bekant med breppen bländare slutartid, ISO och brännvidd, borde jag anmäla mig till fortsättningskursen. Men däremot behärskar jag inte histogrammet, men det tror jag går att hantera.

Men Catrin, jag trodde inte du hade några problem att gå förbi en fotoaffär. Du är väl mer intresserad av bilden än utrustningen?