torsdag 20 mars 2008

Dagboksblad 20 mars 2008

Då så har det blitt kväller och dags att gå kvällspromenaden med Ia. Kan väl vara bra, jag har inte promenerat så mycket idag. Heller. Eftersom frun varit ute och rest och dessutom bara arbetar halv dag en sån här dag före långfredagen, valde hon att stanna hemma idag och bara umgås med hund. Eller så. När jag kom hem vid pass två, möttes jag av en hund som var omåttligt glad att se mig, och när jag satte mig i hundsoffan satte sig Ia bredvid mig och la huvudet i mitt knä. Ganska så ovanligt för att vara Ia. Trots fagra löften från försäljaren när vi köpte henne, har hon inte alls varit den gosehund vi hade hoppats på. Men det vet man ju hur säljare är, lovar en massa som dom sen inte kan hålla. Nä, allvarligt talat, vi har den bästa uppfödare man kan tänka sig, så det så.

Nu i kväll har vi tittat på en hyrd film (Taxi 4), och återigen har Ia överraskat. Hon har suttit i mitt knä en lång stund. Men när frun kom och ville vara med och gosa, då gick Ia och la sig på golvet.

Nu väntar som sagt kvällspromenaden och sedan te, men inga scones i kväll heller skulle jag tro.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar er alla en Glad Påsk!

Du ska se att Ia kommer att bli gosigare och gosigare med tiden....

Anonym sa...

Ni kan få låna Tristan om ni vill ha en gosehund

Hundblues sa...

Tessan, detsamma önskar vi er. Och förhoppningsvis har du rätt. Det har ju hittills gått åt det hållet.

Hannah, du lovade ju det för några veckor sedan, men sen behövdes det ju inte. Men vi ställer upp som hundvakt så mycket vi kan, det är bara att fråga.

Anonym sa...

Tosca är en riktig knähund hon med, så hojta till om ni vill ha en sån en dag eller två....

Anonym sa...

Det kommer garanterat bli fler tillfällen då vi behöver Tristanvakt. lugn..

Hundblues sa...

Va´bra att man har vänner med gosiga lagotto som dom gärna lånar ut. Tack Hannah och Helena.

Anonym sa...

ha en glad påsk o en mysig fika!! (ta ett scones vet ja...)

Hundblues sa...

En glad påsk önskas även malte och snoken med familj. Scones? Tja vi får se om det passar in i schemat någonstans.