fredag 21 mars 2008

Dagboksblad 21 mars 2008

..och så har även denna dagen gått sin väg. Långfredagen, den rödaste dagen av alla röda dagar (bortsett från första maj), den dag då alla affärer är stängda och vi ska ägna dagen åt att tänka på honom som offrade sitt liv för oss (eller något sådant). Kanske inte riktigt så längre. Vi började dagen med en hundpromenad (efter morgonfikat förstås). Sedan har vi ägnat en stor del av dagen åt ommöblering. I och med att vi inte längre har någon fågel kan man ställa kökssoffan där fågelburen stått. Det är egentligen där en kökssoffa ska stå. Möbeln som fågelburen stått på har vi gjort om till stereobänk. Och så.

Vi har också skjutsat våra barn till det stora köpcentret, som inte alls hade stängt idag, och när de var där och shoppade, var vi ute på ny hundpromenad. Och både vid denna och morgonpromenaden har jag lyckats fotografera lite. Får se om det dyker upp några bilder senare.

Nu i kväll har vi tittat på Så ska det låta och sedan en film som vi hyrde igår. Nu börjar det dra ihop sig till tedax och sedan sova, för i morgon ska vi upp tidigt för att först hämta äldsta dottern som sover över hos en klasskamrat, där klassen haft påskfest, och sedan åker vi till mina föräldrars land, som vi alltid gör på påsken. Och sedan hem tidigt för att tvätta tassar på hund och förbereda allt inför utställningen på söndag. Inför den har jag nu bakat hallongrottor. Jag tror inte det blir sju sorters kakor, men något mer ska jag väl kunna få ihop.

6 kommentarer:

Anonym sa...

ha en härlig påskafton o stort lycka till på utställningen imorgon! ta sju hallongrotter o låtsas de är olika sorter!!

Hundblues sa...

Tack, det går säkert jättebra i morgon. (öhhh)

Vi behöver inte äta sju hallongrottor, det blir nog bullar och minst en sorts kaka också. Eventuellt en mjuk kaka dessutom om jag hinner ikväll.

Ha en himla fin påskafton själva, med eller utan ström.

Anonym sa...

Glad påsk och lycka till från oss i uppsala också!

Hundblues sa...

Helena, betyder det att ni inte kommer i morgon? Synd i så fall. Det hade varit roligt att träffas igen.

Anonym sa...

Nej, vi kommer tyvärr inte. Har brorsan hemma på besök från norr, inte så ofta man ses så jag stannar hemma därför.

Hundblues sa...

Helena, tråkigt för oss,men förståeligt.