söndag 16 mars 2008

Dagboksblad 16 mars 2008

Så kan vi även lägga söndagen den 16 mars 2008 till handlingarna. Dagen har gått i ingentingets tecken. I alla fall för mig. Det känns fan inte som jag åstadkommit något alls. Mer än haft lite trevligt. Dagen började tidigt som fan med lite hundplågeri. Vi kammade igenom ytterligare några tovor innan Ia och frun, tillsammans med Hannah och Tristan skulle åka till uppfödare för klippning. Hannahs bil startade inte så vi åkte in och gjorde en insats för att få igång den, och si det lyckades. (Bra, för då fick jag behålla vår bil hemma.) När jag kom hem efter att fått igång Hannahs bil, åkte jag på påskmarknad, på samma ställe som vi var på julmarknad i början av december förra året (läs mer här). Jag tänkte jag skulle fotografera lite, men det blev 0, jag säger noll!! bilder. Sedan åkte jag hem, stekte köttbullar till middagen och åkte sedan på kretsårsmöte i IOGT-NTO. Det var väl lite si och så med det, men jag fick i alla fall prata hund med min favorithundtant, och lite annat med andra människor. Dessutom förärades jag med ett 25-årsdiplom, för att jag varit med i IOGT-NTO-rörelsen så länge (eller faktiskt 27 år om man ska vara noggran). Det kan ju kännas fint att bli uppmärksammad så, men det bleknar rätt snart eftersom det delades ut två stycken 50-årsdiplom, runt sex tycken 60-årsdiplom, två 70-årsdiplom och två 75-årsdiplom också. Då är inte 25 år speciellt mycket att komma med.

Medan jag var på påskmarkand och årsmöte var frun som sagt, tillsammans med Hannah och fick hundarna klippta. Ia blir ju himla fin när någon som kan, klipper henne. Från och med nu och till söndag nästa vecka får hon inte gå ut. Hon får lära sig kissa på tidning inomhus igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hur funkar tidningskissandet? här skulle det gå galant ety det vräker ner regn ute...
grattis till diplom!

Hundblues sa...

Det var nog inte så allvarligt menat med det. Eller snarare tvärt om. Det var en spark i röven på alla fjollpudelägare som på fullaste allvar gör så inför utställningar. Men ironi är svårt att få fram i skriven form.

Anonym sa...

o jag e ofantligt trög i skallen (idag...)

Hundblues sa...

Jag ska tänka på det när jag skriver ikväll.