söndag 21 december 2008

A till Ö-nskelista

Alla människors lycka (Det gäller att börja stort, för ju längre ner man kommer i denna lista, desto mer pryltokigt egotrippad kommer jag att bli)

Bluesskivor (Too many is not enough)

Chokladpraliner (gärna sådana där handmålade för 35 kronor styck)

Dunkudde (en dyr och bra, inte IKEAS billiga skitkudde)

Elgitarr (en halvakutisk Eagle eller Epiphone och så en Fender Blues junior förstärkare)

Fritid (fan, jag hinner ju aldrig med att fotografera och träna hund)

Gôtt liv (det ska va´gôtt å leva....)

Hund (bra att ha två)

Italienska (språket alltså, inte en italienska)

Jamaica Blue Mountain-kaffe (världens näst dyraste, och mig veterligen världens godaste kaffe)

Kameraväska (en riktigt bra ryggsäck som rymmer allt jag har och allt jag vill ha)

Lagottomys (kan man aldrig få för mycket av)

Mera lagottomys (som sagt, kan man aldrig få för mycket av)

Navelskådartid (För mycket fritid har jag inte haft för mycket av. Lite tid för inre kontemplation skulle inte sitta helt fel.

Orgel (en Hammond B3 som man kan lira soul och Blues på)

Plåt att baka baguette på (men den måste vara perforerad)

Qlturbidrag (till exempel teaterbiljetter)

Rotmos ("all glädje utan rotmos är konstlad glädje" enligt Torsten Ehrenmark)

Solifer 520 (en lite större och bättre husvagn skulle inte sitta helt fel)

Tryffel (både choklad och svamp)

UV-filter (till det objektiv som jag önskar mig lite längre ner)

Vespaåkarväder (så klart)

Xtra mycket.... julfrid

Zoomobjektiv (70-300mm/f 2,8 med bildstabilisator)

Återhållsamhet med våra icke förnyelsebara energikällor (Kanske dags att bli lite mer politiskt korrekt igen)

Ännu mera chokladpraliner, lagottomys och Bluesskivor

Öijers senaste bok (Bruno K alltså, för han är så himla häftig)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle inte tacka nej till ett antal av sakerna på din lista, så som lagotto, italienskakurs, chokladpraliner

Anonym sa...

Jaså, du gillar också Bruno!?! Borde jag förstått!

Han är rock&roll personifierad, mystiskt nog...en riktig idol!

Önskar dej en riktigt skön jul, med allt du önskar dig!

Hundblues sa...

Hannah, jag kunde nästan gissa det. Liksom att du skiter fullständigt i rotmos, svindyrt kaffe och en Hammondorgel.

Dragariel jag har gillat honom ända sedan jag såg honom på TV runt 1987 i ett program som hette Sista skriket. Han är helt underbar.