onsdag 24 december 2008

Dagboksblad 24 december 2008

Sama procedure as last year. I stort sett. Bortsett från att det fanns färre kakor och godis att äta i år, bara för att jag inte orkat göra så mycket. Läste i förra årets blogginlägg från julafton att Ia haft det lite tråkigt. Det är jag inte säker på att hon tyckt att hon haft i år. Jag tror att hon haft en lyckad dag. En hel del promenerande och en massa människor att umgås med. Och hon fick ett halsband av dagis med texten VILD på. Jag vet inte om de hade specialbeställt halsband med passande men olika texter till alla hundarna. Jag tror inte det. Dom har nog bara beställt med en text, för Ia är ju inte alls vild. Någon gång alls.

I vår familj har vi inga fåniga principer om julklappar bara till barn. JAG VILL HA JULKLAPPAR!!!!! Och jag fick en massa bluesskivor, en dunkudde, några böcker, formar att göra vaniljhjärtan i, och så favoriten, en tändsticksask med Ernst Kirchsteiger på framsidan och ett underbart citat på baksidan "och här sitter jag och känner in rummet." Vem hade köpt den, om inte mina barn. Dom vet verkligen vad jag vill ha! Nu är det strax midnattsmässa. Den ska jag nog se på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har också en tändsticksask med ernst opå. kommer dock inte ihpg vad det står på den..

Hundblues sa...

Välkommen i gänget.