torsdag 4 december 2008

Dagboksblad 4 december 2008

Sedan länge hade jag planerat att jag skulle ha semester idag och i morgon. Jag kände att jag skulle behöva ha några extra dagar ledigt för att orka ända fram till jul. Dock är det ju inte alltid saker och ting blir som man tänkt sig. Efter att jag lämnat hunden på dagis satt jag några timmar och jobbade, men sedan började semestern. Först sov jag. Sedan fikade jag. Sedan åkte jag till stan (så förvånande!). Ett besök i huvudstaden börjar med att man parkerar bilen, lämpligen runt Tegnérlunden för där finns det ofta plats. Och så kan man besöka Primafila och få sig en riktigt god espresso. Eftersom jag hade semester och behövde fira lite köpte jag mig en chokladpralin. Den var inte billig, den kostade 32 kronor. För en enda pralin. Men den var goooood. (Fast kanske inte prisvärd).

Jag promenerade mig igenom stan i drygt två timmar, sedan åkte jag till Sveriges bästa skivaffär för Blues, Smokestack och där köpte jag mig två julBluesskivor. Sedan hem och så hämta hunden, hämta frun så var det dags för middag. Efter middagen åkte vi och hämtade material från lagottoshoppen som vi ska ha i montern i helgen, och sedan handlade vi.

Kvällen i övrigt har i huvudsak ägnats åt att städa inför morgondagens långväga gäster (ända från Uppsala). Nu ska jag göra mig en espresso och sedan är det dags att nanna kudden.

Inga kommentarer: