söndag 21 december 2008

Dagboksblad 21 december 2008

Även denna morgon började med morgonfika. Sedan vidtog lussebullsbak. Villaägarföreningen hade mitt på dagen anordnat glögg och lussekatt för alla. (Villaägarföreningen består av 32 hushåll, så vi är inte så många.) Jag vet inte vem, men någon hade lovat att jag skulle baka lussebullar till detta evenemnag. Så det gjorde jag. Bortemot två värmde jag på den alkoholfria glöggen och sedan bar jag ut den och lussebullarna. Det blev en mycket lyckad tillställning. Grannen spelade julsånger på dragspel och det sjöngs en del. Många tackade oss i styrelsen för det oerhört fina initiativet till denna glöggfika såhär dagarna före jul. De mycket lyckade grillfesterna vi har haft i föreningen är helt och hållet min idé, och faktum är att även glöggdrickandet var min idé.

Framemot fem kom mina föräldrar för att käka middag, och sedan borde det varit dags för kalas. Ungefär vid den här tiden på året är det dags att fira fruns födelsedag, men jag kände att jag var för trött för en dylik övning. Inte för själva firandet, men väl för att baka så mycket som ett anständigt kalas kräver. Därför blev det bara en fika på kvällen inom den allra närmaste familjen. Det behövde jag inte baka till, utan jag tog det vi hade hemma helt enkelt.

Kvällen avslutades med att jag bakade rosenbullar. Det måste man ha till jul.

Inga kommentarer: