lördag 20 december 2008

Dagboksblad 20 december 2008

Vaknade runt halv åtta, gick upp och gjorde morgonfika. Efter frukosten begav jag mig iväg för att möta upp Hannah, och sedan hjälpa henne att transportera hem hennes nylagade cykel. När jag hade lastat av cykeln hemma hos Hannah fick jag för mig att jag skulle glida ner till Jam, en av Stockholm mer välsorterade musikaffärer. Jag har länge gått och trånat efter en bra elgitarr, en som man både kan lira blues på, likaväl som sitta likt en av Bröderna Lindkvist bakom en massa dragspelare och bara pensla på. Och på Jam fanns det förstås hur många lämpliga gitarrer som helst, så det var säkrast att raskt lämna butiken igen, vilket jag gjorde. Sedan åkte jag hem.

Eftermiddagen ägnades åt pälsvård, pepparkaksbak och allmän vila. Samt knäcktillverkning. Och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: