onsdag 17 december 2008

Dagboksblad 17 december 2008

Så har den näst sista arbetsdagen för i år gått till ända. Vill man i alla fall hoppas på. Men jag kan ge mig fan på att jag av en eller annan anledning kommer arbeta några timmar antingen på fredag eller måndag eller tisdag före jul. Hur som helst. Det är i alla fall nära, mycket nära till ledigheten. Jag har idag kommit till en ny insikt på jobbet. Vanligtvis brukar jag och min omgivning beklaga oss över att det är så förbannat mycket möten så man aldrig hinner arbeta. I eftermiddags hade jag inte så mycket möten, och vad händer då? Jo, folk ringer till mig, och eftersom jag inte sitter i möte så svarar jag. Folk kommer in på mitt rum och vill prata med mig. Fan jag får ju inte alls det lugn och ro jag skulle behöva för att syssla med kompetensutvecklingsplanering och författande av meningsfulla månadsrapporter om verksamheten. Slutsats: Fram för fler möten, gärna sådana där min närvaro är mindre viktig. Då kan jag sitta i ett hörn på mötet och arbeta ostört.

Kvällen har ägnats åt inköp av en julklapp, inköp av inläggningssill och rödlök, samt arbete. Dessutom har jag tillverkat ett julkort som vi ska skicka med julklappen vi köpt till personalen på hunddagis. ("Tillverkat" betyder välja en bild på Ia, sätta den mot en snygg bakgrund, skriva text och sedan skriva ut bilden.) Nu är det hög tid att lägga sig (tror jag).

Inga kommentarer: