måndag 15 december 2008

Dagboksblad 15 december 2008

Arbetsdagen börjar med en fackförhandling om en person som har osedvanligt hög frånvaro. Den förhandlingen river jag av på bussen, så att så många som möjligt ska höra hur bra det är med fackföreningar som försvarar sina medlemmar, trots att dom inte sköter sitt jobb (näe, det där var nog inte sant. Faktiskt ingenting, förutom att jag satt på bussen och lyssnade på företagets redogörelse av en händelse.)

Sedan gick mötena i stort sett rad i rad enda fram till klockan halv fem. Dock hann jag käka lunch, och det är ju alltid trevligt.

Efter middagen var det hundpromenad, sedan lite jobb, hundprogram på TV och nu sitter jag och jobbar igen. Men det verkar faktiskt som om jag skulle hinna lägga mig före 11 ikväll. Det är i så fall en storartad bedrift. Men å andra sidan, om det skulle verka kunna bli så illa har jag rutiner mot sånt också. Jag får väl helt enkelt skriva ytterligare ett fånigt blogginlägg.

Inga kommentarer: