tisdag 9 december 2008

Dagboksblad 9 december 2008

Inte heller denna dag har givit tid till eftertanke och reflektion. Jag hann inte ens gå och käka raggmunk och stekt fläsk, vilket annars hör till tisdagens höjdpunkter. Nu blev i stället höjdpunkten möte i ordenssällskapet (Det är förresten alltid en höjdpunkt). Det var sista mötet före julen, och traditionsenligt serverades det risgrynsgröt. Ingen tradition som jag direkt tycker är värd att bevara. I alla fall inte så länge de vägrar servera gröten kall med grädde och apelsiner nedrörda i den (dvs jag tycker inte om gröt, men däremot tycker jag om apelsinris.)
Dock åkte jag hem ganska tidigt, ety jag måste nu förbereda en sak inför morgondagens ledningsgruppsmöte, och klockan 6 kommer taxin för att hämta mig till Bromma.

Inga kommentarer: