fredag 5 december 2008

Dagboksblad 5 december 2008

Som sagt, sedan länge planerad semester. Rent konkret betydde det att när jag lämnat hunden på dagis (för att få en riktigt lugn och kravlös dag) satt jag tre timma i telefonkonferens med jobbet. Sedan packade jag ihop det mest skrymmade och åkte till Älvsjömässan för att börja bygga lagottomontern. Jag rullade ut mattan och satte upp kompostgallret, sedan var det dags att åka hem, vilket jag också gjorde. Hem för att käka lunch, lasta bil, hämta hund, hämta fru, åka till Älvsjömässan igen och färdigställa lagottomontern. Det blev inte speciellt bra, men det blev så bra det kunde bli utifrån de givna förutsättningarna. Vi kommer inte ha en chans att vinna rasmontertävlingen. I år. Bilder på montern kommer senare.

Sedan åkte vi hem. Medan jag lagade mat gick frun och Ia för att möta Helena och Tosca vid stationen. Dom ska hjälpa till med rasmontern i helgen, men eftersom det är lite långt mellan Uppsala och Älvsjö har dom tagit in på pensionat La Famiglia. Efter middagen försvann kvällen snabbt med fika, mysiga hundar och mycket trevligt sällskap. När vi skulle gå och lägga oss fick Ia och Tosca fnatt och Ia började jaga Tosca runt i huset, och dom verkade ha väldigt roligt. Alldeles för roligt faktiskt, så vi valde att bryta leken.

Eftersom vi ska vara vid mässan tidigt som attan i morgon, är det nu minst sagt läggdags.

Inga kommentarer: