fredag 19 december 2008

Dagboksblad 19 december 2008

Det var meningen att gårdagen skulle bli sista arbetsdagen före julledigheten, men hur det nu var så åkte jag in en sväng till jobbet på förmiddagen i alla fall. Dock blev det inte så länge, för halv tolv skulle jag vara vid Torekällbergets värdshus i Södertälje och käka julbord (årets tredje, och sista restaurangbord). Jag hade ätit julbord där för sisådär 15 år sedan och då var det bra. Men som tur var, var det bra även nu. Mycket bra måste jag säga. (Dom hade grisfötter där också.)

När jag tryckt i mig alla jävla sillar, lax-varianter, en oräknerlig mängd kallskuret kött, grisfötter, jansson, omelett, prinskorv, köttbullar, revbensspjäll och ett himla massa olika desserter, åkte jag hem för att vila middag. Sedan hämtade jag hunden på dagis, hämtade frun vid tåget, lämnade tillbaka resterna från lagottoshopen, handlade mat, käkade mat och somnade framför TV:n till På Spåret. När det var slut blev det en hundpromenad, sedan förra veckans avsnitt av På Spåret, och nu ska jag strax hämta barn vid tåget. De har, som vanligt varit inne i stan, och som vanligt i UNF:s regi, så man känner sig alltid säker på att dom hållit sig nyktra och skött sig. Man har såna barn man förtjänar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig och familjen en god jul.

Hundblues sa...

Breezie, jag önskar dig och din familj detsamma.

Anonym sa...

Vi har världens mest fantastiska barnbarn !
Lilla Mamma

Hundblues sa...

Det har inte jag. Men jag jobbar på det.