tisdag 16 december 2008

Dagboksblad 16 december 2008

Tisdag och tempeldag. Årets sista möte i ordenssällskapet, och traditionseligt äter vi julmat. Så även i år. Det är ju gott. Synd bara att jag hade käkat julbord till lunch redan. På det enda stället där jag vet att dom serverar grisfötter. Det är kanske inte så gott, men det brukar alltid äckla någon i sällskapet att käka grisfötter. Det är ju tur att man avverkat några julbord, så man har lärt sig hur man kommer i mål utan att må dåligt. Jag minns det först åren i arbetslivet när man blev bjuden på julbord. Fan jag åt så mycket så jag bara låg och kved efteråt.

Ia hade varit på hundkurs på kvällen. Sista kurstillfället. Roligt hade det vart berättade hon. Det gjorde också att jag inte hade fått ta bilen till jobbet, så jag tvingades åka kommunala färdmedel hemåt, och det är inge roligt, och sent kom jag hem. Men jag tänker faktiskt inte jobba något nu, utan nu är det läggdags.

Inga kommentarer: