tisdag 23 december 2008

Dagboksblad 23 december 2008

Så håller då dagen före julafton att ta slut. Nu kan jag konstatera att jag har inte alls hunnit göra så mycket som jag hade tänkt mig och hoppats. Det är en massa kakor och godis som vi inte har till jul i år, bara för att jag inte orkat fixa. Chokladtryfflel med hallonsmak, kanelstjärnor, engelska pepparkakor, egeninlagd sill förutom vanlig inläggning, frostade dektorationsäpplen och inte heller sylta. Men det får gå ändå. Jag har i alla fall kokat skinkan och gjort bondosten nu i kväll, liksom bakat uppåkrakakor. I morgon ska jag koka gröt, griljera skinkan samt steka revbensspjäll. Sedan är allt på plats inför julfirandet som traditionsenligt faktiskt börjar redan i morgon bitti med fika och julmusik framför brasan.

Inga kommentarer: