onsdag 18 juni 2008

På förekommen anledning (Karin)....

...kommer här semesterplanerna i sammandrag.

19 juni åker vi till Mölnlycke
23 juni åker vi till Mölle
25 juni åker vi till Simrishamn
2 juli åker vi från Simrishamn, och övernattar någonstans i norra småland, Västervik kanske
3 juli kommer vi hem för att städa järnet inför ....
4 juli, då Mia, Salma, Ulika och Ofelia kommer hem till oss. (hoppas jag)
5 juli lagottospecial i Almare Stäket. Sedan grillkväll ï vår trädgård har Hannah bestämt (alla trevliga lagottoägare välkomna)
6 eller 7 juli åker vi till Österbybruk för MHF campingklubbs riksträff
7 juli åker Mia, Salma, Ulrika och Ofelia hem.
12 juli åker vi hem från från Österbybruk
13 eller 14 juli åker vi någon annnanstans. Dalarna eller Bohuslän kanske.
18 jui kommer vi hem
21-25 juli jobbar vi
26-27 juli är vi kanske i Ransäter på hundutställning
28 juli är vi kvar i Ransäter, eller kanske i Sunne eller kanske i Karlstad, eftersom våra barn är på läger på Ransberg i Ransäter.
2 augusti åker vi hem från var vi nu har varit.
18 juni 2009 drar vi åter till Mölnlycke för att fira midsommar

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att ni ska planera in askersund och att utgå från talby

Anonym sa...

Jo då, vi kommer. Men inte behöver ni städa för vår skull, vi ska ju bo i trädgården.

Anonym sa...

Vilket schema ni har i er familj. Till och med semestern är fullbokad. Tänkte räta ut frågetecknet, vi kommer! Vi ser fram mot det och ni behöver inte städa för att vi kommer utan spar det tills vi åkt istället.

Hundblues sa...

Hannah, Askersund är fullt möjligt. Talby vet jag också var det ligger, men det gäller ju att ha någonstans att ställa upp husvagnen på i Talby. Du kanske har tips, eller känningar i den byn.

Mia och Ofelia, att liksom städa för att ni ska komma, och då menar jag verligen städa, är inte att tänka på. DET GÅR INTE!!!! Men det måste ju vara så pass städat att det liksom funkar. Att man kommer in i hallen, att hundarna har någonstans att sova om det skulle regna, att det går att komma ut i trädgården, etc. Sedan ska vi försöka göra plats för er också i huset, för om det regnar blir ni blöta i trädgården, och sura gäster vill vi inte ha.

Ofelia och Ulrika, det kan tyckas lite stressigt att ha en semester planerad så i detalj och det kan verka saknas utrymme för spontanitet. Men det är fel. Vi har alla möjligheter att ta dagen som den kommer. Men om man vill mycket gäller det vara lite smart, så man faktiskt får ut mesta möjliga vila och nöje av de ynka veckor man är ledig. Och vi har inga höga förväntningar på något, vilket innebär att vi inte behöver bli besvikna om något inte funkar.

Anonym sa...

Det finns ställen att ställa husvagn på i talby. Jag har kontakter!

Hundblues sa...

Hannah, det låter bra. Vi ska nog ta det under allvarligt övervägande.

Anonym sa...

Vojne vojne ....... vilket schema!! Jag blir trött av att bara läsa ........
Ni får ta lite semester när ni kommer hem!!!
Jag vet oxo en bra uppställningsplats för husvagnar i Talby ........ *fniss*

Hundblues sa...

Men Karin, det är inget schema som måste följas; det är en plan full av möjligheter.

Jasså, du har också kontakter i Talby. Då låter det som om det skulle ordna sig med den saken ifall behov skulle uppstå.

Anonym sa...

Köping då?

Hundblues sa...

Vet ej

Anonym sa...

Va, inget julfirande mellan årets planer och nästa midsommar??

Och så röstar jag för att ni tar en tur med Ia till Högbobruk, för vi ska förmodligen ställa där.

Anonym sa...

Fullspäckat ser jag ;) Får önska en trevlig midsommar och en skön semester då. Ta hand om dig och familjen ;)

Anonym sa...

Oj oj oj fullt upp ser jag!!
Vi kommer att bo i hägersten 4-6 juli...är det långt ifrån er???

Annars syns vi bland alla andra 33 tusen anmälda!! Hick...
Trevlig midsommar!

Hundblues sa...

Helena, vi får se hur vi gör med Högbo. Man måste ju hinna leva också ;)

Tack Breezie, jag önskar er detsamma.Fullspäckat? Njqe, ganska normalt skulle jag vilja säga.

Tessan, i en storstad är det aldrig långt. Det tar bara lång tid. Men med bil tar det (för mig som hittar) runt 25 minuter. Med tunnelbana och liknande, tar det väl runt en timme. Men jag räknar in dig i de trevliga lagottoägarna som är välkomna att grilla hos oss.