tisdag 24 juni 2008

Dagboksblad 24 juni 2008

Solen, vi har sett solen. Trots att vi har semester. Trots att vi har semester gick vi upp tidigt i morse, för vi hade bokat klipptid halv tio i Hässleholm, vilket innebär att vi hade 10 mil att köra. Och då kan man fråga sig vad som i helvete kan få oss att boka klipptid i Hässleholm. Svaret är enkelt. Lagotto. Vi har varit hos Mia, Salma och Dippa och klippt oss. Ja inte jag och frun, men våra barn. Jag tyckte det var en utmärkt idé att kombinera frisörbesök med att träffa bekanta. Och det var det verkligen. Jätteroligt att träffas igen. Tack snälla Mia för att du tog dig tid. Sedan passade vi självklart på att besöka Fia och hennes butik. Kul att äntligen få träffa Fia. Och det var en hund som kunde pussas. Jävlar vad hon var pussig. En sån hund skulle man ha.

Sedan var det dags för en av årets höjdpunkter. Vi åkte till Flickorna på Skäret och fikade. Det är svårslaget. Sedan till Höganäs för att besöka Fabriksförsäljningen, handla mat och därefter hemåt. När middagen var tillagad och äten begav vi oss ner till Mölle igen för att besöka en krukmakare. Därefter promenerade samtliga tillbaka till campingen, utom jag. Jag var tvungen att köra bilen. Före Allsången på skansen och Morden i Midsomer spelades det lite Singstar. Därefter har jag ägnat en stor del av den resterande kvällen till att försöka få kontakt med servern p jobbet så jag kan godkänna några inköpsordrar och annat krafs, men utan att lyckas. Jag är måttligt road av att sitta framför datorn och inte få kontakt. Å andra sidan ska man väl inte jobba när man har semester, men va fan, lite roligt kan man väl få ha, även på sin semester.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fuskigt att ni fick träffa Fia!

Hundblues sa...

Fuskigt och fuskigt? Vi hade ju i alla fall åkt 50 mil till Göteborg, sedan 20 mil till Mölle och slutligen 10 mil till Hässleholm. Det kallar jag inte fusk utan hårt arbete. Eller snarare belöning efter hårt arbete.