tisdag 17 juni 2008

Dagboksblad 17 juni 2008

Det är mycket nu. Det börjar dra ihop sig till sista arbetsdagen före semestern, och det är fortfarande alldeles för mycket som inte är klart på jobbet. Känns inge bra. Det slutar väl med att jag får ta med datorn och jobba från husvagnen. (Att ta med datorn räknar jag ändå med att göra, för hur ska jag annars kunna läsa och skriva bloggar på semestern?) Det är också en hel den hemmavid att fixa före vi kan dra iväg på semester.

Idag har jag haft den stora äran att både lämna och hämta på dagis. Frun tyckte hon hade lite mycket på jobbet att klara av, så hon var glad att slippa dagisansvaret idag. (Hon åkte klockan 6 i morse och kon just hem, runt halv 11. Det är fan inte sunt, varken för egen hälsa eller för verksamheten. Om folk måste jobba på det sättet är det något allvarligt fel i företaget, och det blir aldirg bättre för att folk jobbar ihjäl sig. Men är det någon som tror att frun lyssnar på mig? Och är det någon som tror att jag får ringa till hennes företagsledning och berätta att dom inte kan bedriva verksamhet på det sättet? Svaret är NEJ!!!!!!!)

Det blev en väldigt lång och skön hundpromenad i kväll. Det var ljummet i luften och det doftade mycket från alla jersminbuskar (eller heter det jasminebuskar?) så jag gick en bra bit över en timme. Nu är klockan mycket, man borde sova, men jag skulle behöva arbeta lite samt packa lite husvagn, samt lägga mig tidigt för att kunna gå upp tidigt och åkta till jobbet tidigt i morgon bitti. Det går inte ihop sig. Jag ska fundera på en lösning medan jag jobbar lite i mörkrummet med bilderna från helgen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter i mångt och mycket som min arbetsplats, produktionen jobbar 12 timmarspass för tillfället.
Vart bär det av med husvagnen i år?????

Anonym sa...

Det heter Schersmin.En del säger jasmin, men det är en helt annan buske som inte kan växa i vårt klimat.
Lilla mamma

Hundblues sa...

Schersmin kanske det stavas ja. Det var i alla fall det jag menade. Men sedan ville jag inte vara helt tvärsäker på skillnaden mellan jasmin och schersmin, ifall någon annan kunnig skulle ha en annan uppfattning.