onsdag 4 juni 2008

Dagboksblad 4 juni 2008

Och så var frun på tjänsteresa till Finland igen. Halv sex blev hon hämtad av taxin. Och strax därefter gav jag mig iväg tillsammans med äldsta dottern. Idag är det cykelns dag, och huvudstadskommunen ska dela ut "påsar" till cyklisterna. Ja, det är inte kommunen som delar ut, utan bland annat äldsta dottern. Halv sju ska hon vara på plats och jag hade lovat att skjutsa henne och hennes kompis. Så det gjorde jag. Sedan åkte jag till dagis och lämnade Ia och så till jobbet. Benet är lite bättre idag men jag går inte gärna så långt.

Det var itne möjligt att promenera hund idag på grund av benet, det fick "kvinnor och barn" göra. Och jävlar vad blått det bar kring vristen när jag tog av mig strumpan. Och det var INTE strumpludd. Men det känns i alla fall bättre. Ikväll ska jag lägga mig tidigt och sova. (Ring inte mer är du snäll, och det, det måste jag lova. Dagens fråga: Vilken sång är det?)

Inga kommentarer: